Vedtægter for Støtteforeningen for Svanevig Hospice

Oversigt over medlemmerne af Støtteforeningens bestyrelse -
kan ses nederst på denne side
.
 
 
 
.
§ 1.  Navn.
Foreningens navn er Støtteforeningen for Svanevig Hospice. Dens hjemsted er Lolland Kommune.
 
§ 2. Foreningens formål.
Foreningens formål er at udbrede og formidle kendskabet til idegrundlaget for den lindrende pleje og omsorg for uhelbredeligt syge og døende mennesker.
 
Delmål:
  - Etablere et medlemsgrundlag
  - Tilvejebringe økonomiske midler.
  - Støtte udvikling, forskning og uddannelse i  Svanevig Hospice indenfor hospicepleje.
  - Støtte Svanevig Hospice i Region Sjælland.
  - Støtte det frivillige korps på Svanevig Hospice
Foreningen er medlem af Hospice Forum Danmark og følger Hospice Forum Danmarks regler vedrørende administration af fradragsberettigede gaver.
 
§ 3.  Medlemskab.
Alle personer, institutioner og virksomheder kan optages som medlemmer, der aktivt og forpligtende tilslutter sig foreningens formål.
Medlemskabet indebærer medlemskab i Hospice Forum Danmark i overensstemmelse med dennes vedtægter.
Kontingentet fastsættes på den årlige generalforsamling.
Dette omfatter tillige det kontingent, Hospice Forum Danmark opkræver for hver enkelt medlems medlemskab af Hospice Forum Danmark.
Medlemmerne hæfter ikke personligt for foreningens økonomiske dispositioner.
 
§ 4.  Indmeldelse.
Indmeldelse foregår ved indbetaling af årskontingent.
 
§ 5.  Generalforsamling.
Generalforsamlingen er foreningens øverste myndighed i alle anliggender. Generalforsamlingen er åben og afholdes, hvert år inden udgangen af marts måned. Stemmeret har alle medlemmer, der ikke er i restance med kontingentbetalingen.
Indkaldelse til generalforsamlingen finder sted med mindst 2 ugers varsel ved meddelelse, enten pr. brev eller elektronisk til alle medlemmer med angivelse af dagsorden.
Forslag som ønskes behandlet på den ordinære generalforsamling skal være indsendt enten pr. brev eller elektronisk til bestyrelsen inden 1. februar i det år, hvor generalforsamlingen skal holdes.
 
§ 6.  Dagsorden.
Dagsorden for den ordinære generalforsamling skal mindst omfatte følgende punkter:
  1. Valg af dirigent og referent.
  2. Valg af stemmetællere
  3. Bestyrelsens beretning for det forløbne år.
  4. Aflæggelse af regnskab.
  5. Fastsættelse af kontingent.
  6. Behandling af indkomne forslag.
  7. Valg af bestyrelsesmedlemmer.
  8. Valg af to suppleanter.
  9. Valg af revisor
10. Valg af suppleant
11. Valg af delegerede til Hospice Forum Danmarks årsmøde
12. Eventuelt.
 
§ 7.  Generalforsamling, ledelse, m.m.
Beslutninger tages ved almindelig stemmeflertal. Dog kræver vedtægtsændringer og beslutning om foreningens opløsning kvalificeret flertal jf. § 12 og § 13. Der kan kun stemmes ved personligt fremmøde. Valgbar til bestyrelsen er samtlige medlemmer som ikke er i restance med kontingent betalingen.
 
§ 8. Ekstraordinær generalforsamling.
Ekstraordinær generalforsamling kan til enhver tid indkaldes enten pr. brev eller elektronisk, når et flertal i bestyrelsen ønsker det, eller når mindst 1/3 af foreningens medlemmer fremsætter skriftligt ønske herom. Indkaldes den ekstraordinære generalforsamling efter ønske fra medlemmerne, skal disse samtidig med begæringen, fremsende meddelelse om, hvilke emner de ønsker behandlet.
Bestyrelsen er herefter forpligtet til senest 14 dage efter modtagelsen af begæringen, at indkalde pr. brev eller elektronisk til ekstraordinær generalforsamling til samtlige medlemmer med samme varsel som ordinær generalforsamling samt med angivelse af de emner, der skal behandles.
 
§ 9. Bestyrelsesvalg.
Bestyrelsen er foreningens daglige ledelse og repræsenterer foreningen i alle forhold. Bestyrelsen kan nedsætte nødvendige udvalg til varetagelse af løbende eller enkeltstående opgaver.
Bestyrelsen består af 5 medlemmer, der vælges for en periode af 2 år, således at der på tur afgår 2 eller 3 medlemmer. Ved foreningens stiftelse er de to sidst valgte bestyrelsesmedlemmer valgt for 1 år. Herefter vælges 3 medlemmer på lige år og 2 medlemmer på ulige år. Genvalg kan finde sted. 2 suppleanter vælges for 1 år af gangen.
Bestyrelsen konstituerer sig selv med formand, næstformand, kasserer og sekretær.  
Bestyrelsen vælger af sin midte et medlem til Bestyrelsen for Svanevig Hospice.  
Kassereren kan vælges uden for bestyrelsen. Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden. Over bestyrelsens forhandlinger føres en protokol. Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst 3 medlemmer er til stede.
 
§ 10. Valg af delegerede
Generalforsamlingen vælger halvdelen af de delegerede til årsmødet, den anden halvdel vælger bestyrelsen af sin midte.
Ved ulige antal har generalforsamlingen den ulige stemme.
 
§ 11.  Tegningsret.
Foreningen tegnes af formanden/næstformanden sammen med et andet bestyrelsesmedlem.
Kassereren kan selvstændig disponere over foreningens midler i det daglige arbejde. Ved større økonomiske dispositioner kræves dog underskrift af formand og kasserer i forening.
Bestyrelsen repræsenterer foreningen udadtil såvel overfor offentlige myndigheder som over for private. Bestyrelsen råder over foreningens midler i overensstemmelse med vedtægterne og de beslutninger, der tages af generalforsamlingen. For de af bestyrelsen på foreningens vegne indgåede økonomiske forpligtelser hæfter kun foreningens formue.
 
§ 12.  Regnskab.
Foreningens regnskab er kalenderåret. Årsregnskab opstilles i overensstemmelse med gældende regler herom og revideres af 1 på generalforsamlingen valgt revisor.
 
§ 13. Vedtægtsændring.
Ændring af vedtægterne kan ske på generalforsamlingen, når mindst 2/3 af de fremmødte stemmeberettigede medlemmer stemmer for forslaget.
 
§ 14. Opløsning af foreningen.
Opløsning af foreningen kan foretages, når mindst halvdelen af medlemmerne er til stede, og når beslutningen tages med mindst 2/3 flertal af de tilstedeværende stemmeberettigede. I tilfælde af for lille fremmøde indkaldes med 14 dages varsel til ny generalforsamling. Foreningen er herefter opløst, hvis et flertal af de fremmødte medlemmer stemmer herfor. Ved foreningens opløsning skal foreningens midler tilfalde Svanevig Hospice. Eksisterer dette ikke, skal midlerne efter bestyrelsens beslutning tilfalde Hospice Forum Danmark eller en anden her i landet bestående forening med alment velgørende hospiceformål.
     
Således ændret og vedtaget ved generalforsamlingen den 10. marts 2011                                  
 
Hjørdis Høegh-Andersen             Inger Vibeke Svanekier            Karen Melchior Jensen
Formand                                       Næstformand                            Sekretær
                                 
Gudrun Henriksen                         Arne Høegh
Bestyrelsesmedlem                      Bestyrelsesmedlem 
 

STØTTEFORENINGENS BESTYRELSE
pr. 8. marts 2017

Hjørdis Høegh-Andersen, formand
Fjordvej 8, 4990 Sakskøbing
Tlf.: 54 70 54 54
E-mail: hj@hoegh-a.dk

Inger Vibeke Svanekier, næstformand
Kraghave Gaabensevej 24, 4800 Nykøbing F.
Tlf.: 40 19 46 47
E-mail: ivs@sol.dk

Arno Larsen, bestyrelsesmedlem
Ahornvænget 7, 4800 Nykøbing F.
Tlf.: 51 20 35 18
E-mail: bonde.larsen@gmail.com 

Ruth Bierre, bestyrelsesmedlem
Sdr. Boulevard 105 B, 4930 Maribo
Tlf.: 22 45 70 38
E-mail: ruthbierre@gmail.com

Dorthe Vistisen
Sdr. Boulevard 77
4930 Maribo
​Tlf.: 27 59 58 76
E-mail: info@guldsmed-kelo.dk

Lis Høegh-Andersen, suppleant
Strandboulevarden 38, 2. th., 4800 Nykøbing F.
Tlf.: 54 82 63 61 /24 80 28 78
E-mail: lis.ha@turbopost.dk  

Sven Kofoed Møller, suppleant 
​Florkevænget 12, 4760 Vordingborg
​Tlf.: 20 14 45 16
​E-mail: skm4760@gmail.com

​Uden for bestyrelsen:
Arne Kappel Kørup, kasserer
​Nykøbingvej 169, Horreby
​4800 Nykøbing F. 
Tlf, 23 25 72 85
E-mail: korup@privat.dk       

 

 

 

                                             

 

 

 

Har du spørgsmål til eller ønske om at få yderligere
kendskab til Støtteforeningen og de ideer og tanker, der
ligger bag hospicetanken, er du meget velkommen til at
kontakte os for nærmere aftaler/ønsker.  Vi er til for at
støtte op om Svanevig Hospice, udbrede kendskab til
hospicetanken og sikre lokal opbakning.